fredag 31. mars 2017

Live redder verden litt

Live redder verden litt

I disse to ukene som har vært har vi sett på livsstil serien ''Live redder verden litt'' som går på NRK. I denne serien blir vi kjent med Live Nelvik, en helt vanlig norsk dame, som endrer livsstilen hennes til å bli så grønn som mulig. serien har 5 episoder, hvor hver episode går inn på forskjellige temaer. 
 Live har lyst til å senke co2 utslippet som ligger på 19 tonn til verdensgjennomsnitt som ligger på 6,5 tonn og bli mer miljøvennlig. Dette gjorde hun ved å prøve ut forskjellig måter som f.eks å senke strømforbruket, sykle forskjellige steder isteden for å kjøre bil, kutte ned på kjøttforbruket osv.

Denne serien syntes jeg den var veldig spennende interessant og ikke minst lærerikt. Man fikk et innblikk om hvordan mennesker klarer å lever et bærekraftig og miljøvennlig liv og hvordan de faktisk klarer å gjennomføre dette. Jeg føler at denne serien kan være en inspirasjon til mange mennesker som faktisk har lyst til å redde verden litt eller bare gjøre en forandring.

''Live redder verden litt'' tror jeg ble sendt for å inspirere andre mennesker og de som vil begynne å leve mer bærekraftig eller bare å gjøre små endringer i hverdagen. hvis alle klarer å redusere utslippet sitt, vill fremtiden på jorden bli et bedre sted å bo og den nye generasjonen kan få et bra liv.


Dett kan jeg gjøre for å være med på redde verden litt:
  • Dusje kortere
  • Slå av lysene på rommet når jeg ikke er der
  • Spise mindre kjøtt












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar